"Hayat çok kısa olabilir. Her şey sanıldığından çok daha çabuk bitebilir. Adil değil ama böyle. Bunu öğrendiğimizden beri ikimiz de değiştik, değil mi?"
"Yani duygularımız, düşüncelerimiz, öğrendiklerimiz," dedi. "Bizi biz yapan her şey. Bunların hepsi öylece yok olsa çok yazık olurdu."
"Aynen, büyük ziyan," dedim, Ivo da heyecenla başını salladı.
"Doğru," dedi. "Eğer hepsi bir gün yok olacaksa zeki olmamızın, kişilik sahibi olmamızın ne anlamı var ki? Sonuçta insan yaşadığından daha uzun süre ölü kalıyor."