...."Özgürlük,bilinçle bakmaktır.Bilincle baktığında eski hareketin aynısını yapıyor olsan fark etmez.Bilincle bir tercih yaptığında özgür bir karar vermiş olursun "...
"Dilimizde hoşgörü diye bir kavram var. Biz buna katlanmak olarak anlıyoruz,halbuki onun karşılığı "tahammül" ki kökeni hamalliktan gelen bir kelimedir ,"taşıyabildigim kadar taşırım " demektir.Hosgoru ise kötü görünen bir şeyin hoş tarafını bulup cikarip onu görebilmektir "
İnsanla münasebette temkinli olmak iyidir. Bugünün yarını da var. Yarının sadece ne getireceğini değil, ne götüreceğini de bilemeyiz. Ayrıca: Allah'a inanır, insanlara itimat ederiz. İnsana inanmanın sonu hüsranla, ayrılıkla bitebilir. Yapmam diyen yapabilir, söylemem diyen söyleyebilir, gitmem diyen gidebilir. Son tahlilde, insan, sözünü tutamamış olandır.
.... Benim suçum diye ağlıyordu ve gerçekten de öyleydi,bu inkar edilemezdi ama eğer bir avuntu olacaksa ,her eylemimizden önce o eylemin tüm sonuçlarını öngörmeye ,ilk olarak kesin sonuçlarını,sonra kuvvetle muhtemel kesin sonuçlarını,sonra gerçekleşmesi mümkün olanları ,sonra da hayal edilebilir olanları ciddi ciddi hesaplamaya kalksak,yerimizden bile kımıldayamayacagımız da doğrudur....