Büşra Güven

Büşra Güven
@busraaguven
İzmir / Bursa
İzmir
62 okur puanı
Temmuz 2015 tarihinde katıldı
10/10
·510 syf.··
2020 11. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 28 Nisan 2020 15:11
İki kere üst üste upuzun inceleme yapzdım ama kaydedemedim. Belki daha sonra tekrar düzeltip detaylı bir inceleme yazarım ama şunu söylemeden de geçemedim: Kitap gerçekten okunmaya değer. Tadı damağımda kaldı. Okumak isteyen ya da öneri isteyen olursa diye en azından bunu yazmak istedim. İyi okumalar...
Fedailerin Kalesi AlamutVladimir Bartol · Koridor Yayıncılık · 201250bin okunma
Reklam
Puan vermedi·342 syf.··
2020 15. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 26 Mayıs 2020 22:20
Din üzerine bir kitap olduğu için konu üzerine yorum yapmak istemiyorum çünkü herkesin düşüncesinin kendine özgü olduğunu düşünüyorum... Ama cümlelerin farklı bir yapıda başlayıp bambaşka şekilde sonlanması, bitmek bilmez yazım hataları "Kitabı basarken kimse mi incelememiş?" sorusunu akla getiriyor. Bu kadar özensiz... Ama sorulara özen gösterilmiş, birçok kitaptan alıntı, birçok değerli kişinin düşüncelerine yer verilmiş. Kuran'dan birçok keside yer verilmiş. Ama içerisinde çok saçma sorular da var. Bunun yerine değinilmesini isteyeceğim farklı sorulara yer verilebilirmiş diye düşündüm. Çok fazla dini kitabı okumadığım için bilemiyorum genelde böyle bir yapıda mı oluşturuluyor bu kategorideki kitaplar ama kesinlikle çok yanlı, sadece kendi düşüncelerini anlatmış yazar. İlk sorular daha güzel açıklanmış diğerleri daha çok mantıksal çıkarımlara dayandırılmıştı. Söyleyeceklerim bu kadar, keyifli okumalar :)
Bir Şüphen mi Var?Abdulhakim Ak  · Girdap Kitap Yayınları · 2020299 okunma
Puan vermedi·280 syf.··
2019 7. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 12 Ekim 2019 13:24
Kitap ile ilgili içimde oluşan his tamamen kıskançlık. Evet kitapta her şey mükemmel değil. Anne-babanın ölümüyle başlıyor hikaye. Ama dağlarda, yeşilin içinde, doğayı tam anlamıyla hissederek yaşamak... evet zor şartlarda ama başkaları için değil sadece kendin için... kendi yiyeceğin için, kendi ısınman için, kendi düşüncen, kendi özgürlüğün... yaptığın hiçbir hareketin karşılığı değil, eylemin kendisi senin için. Doğayla en güzel eğitim. Evet az kişiyle ama öz bir yaşam. Ne diyebilirim ki? Sadece şehir yaşamına sıkışmış bir insan olarak koca bir iç çekiş ve kıskançlık... Dışlanmışlığı da işlemiş, yalnız bırakılan acı çektirilen bir halkın kırgınlığı da var. Bilmiyorum sanırım çeviri iyi değildi ama edebiyat gibi değildi. Karşımda birisi yamuk yılık ve sık sık tekrar eden cümlelerle, bazen gereksiz, bazen fazla düz anlatımıyla yine de okumaktan pişmanlık duymadığım, okuyana bir şeyler katan, düşündüren, bazı hisleri anlatan/hissettiren, öğütlemeden öğreten bir kitap..
Küçük Ağaç'ın EğitimiForrest Carter · Say Yayınları · 202110,7bin okunma
Puan vermedi·464 syf.··
2022 2. kitabı
·
929 günde okudu
·
Okunma: 30 Mart 2022 20:41
Bu kitabı okuyacaksanız, hızlı okuyabiliyorsanız ve aklınızı verebileceğiniz bir durumdaysanız okumanızı tavsiye ederim. Ben çok hızlı kitap okuyamam ve ne yazık ki aklım çok dolu olduğu için isimler hep karıştı. Kitabı okumak için okumak istemedim çünkü gerçekten iyi bir kitap. Daha sonra kendimi vere vere bitirip harika şeyler yazmak istiyorum buraya. Keyifli okumalar :)
Yüzyıllık YalnızlıkGabriel Garcia Marquez · Can Yayınları · 202546,5bin okunma
Puan vermedi·261 syf.··
2019 2. kitabı
Kitap kurdu bir tanıdık "Sakın okuma, en arka sayfadaki mektubu oku. Hem zaman kaybı yaşamazsın hem de kitabı, hepsi okurkenkinden daha çok anlarsın!" dedi. Genelde insanların sıkıcı dediği şeyleri çok severken övdüklerine kanımın ısınmasından "okuyacağım, varsın pişman olayım." dedim. Okurken aklıma çok defa bu tanıdığın sözleri geldi, acaba okumasam mı dedim. Aynı manzaranın defalarca anlatılması, az olay olması, iç tahlillerin sık ve garip bir hava ile verilmesi vs. çok sıkmıştı beni. Çok uzun sürede okudum. Ama sürpriz son. Kitabı gerçekten çok sevdim. Okurken sıkıldığım yerler, tekrar tekrar anlatıldığını düşündüğüm şeyler aslında daha benimsetmiş mekanı, karakterleri. En sondaki mektubu okurken aslında kitabın bana neler kattığını, ne kadar içine çektiğini görüp duygulandım ve bittiği için üzüldüm. Daha fazla diyecek bir şey bulamıyorum. Zaten kitabı derinlemesine inceleyecek bir birikimim de yok. Benim için kitap budur. "Başlarda çok sıkıldım ama iyiki okumuşum!"
Sineklerin TanrısıWilliam Golding · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202597,4bin okunma
Reklam