Eğitim ortamında, öğretmen-öğrenci arasında geribildirimin istenen düzeyde olmamasının öğrenci ve öğretmenden kaynaklanan nedenleri bulunmaktadır. Öğrencinin geribildirimleri; derste anlamadığı için soru sormayı, örnek vermeyi, düşüncesini söylemeyi ya da karşı görüş söylemeyi içermektedir. Anacak öğrenciler, zamanı iyi kullanamama, özgüven eksikliği, anlamsızlık kaygısı ya da öğretmen korkusu gibi nedenlerle her zaman etkili geribildirimlerde bulunamamaktadır. Geribildirimle ilgili öğretmenlerden kaynaklanan engellerin başında ise, öğretmenlerin öğrenci davranışlarını kabul edip etmemesi gelmektedir. Her öğretmenin bir kabul çizgisi vardır. Kabul çizgisi, öğretmenin hangi öğrenci davranışını kabul edip hangilerini etmeyeceğini gösteren hayali bir çizgidir.