Kitabı yarım bırakmamak için okudum ve bitirdim çünkü malesef verilen tavsiyeleri yapabilmek için öncelikle maddi imkanların iyi olması gerekir. Türkiye’de zar zor yetecek şekilde burslarla okuyan öğrenciler için bunları yapmak imkansız bu yüzden hayal kırıklığı oluşuyor. İlber Ortaylı oldukça kültürlü ve iyi şartlar altında bir yaşam sürdürmüş fakat herkesinki bir değil ve kitabın bazı noktalarında çok öne çıkan övgüler vardı. Elbet övmesi normal fakat bana göre değilmiş onu anladım.
''Taşırlar insanları. Kundaktayken, tabuttayken. Hep taşıyacak birileri olur. Bazıları dostluktan, bazıları cepteki paradan, bazıları da içinde bulundukları sistem bir gün onlara da taşınma sırasının geleceğini söylediği için, taşırlar insanı...'