BİBLİOSMİA

BİBLİOSMİA
@busranur00
~Bir umuttur yaşamak~

BİBLİOSMİA

, şu anda okuyor
%19 (64/331 syf.)
José Saramago
8.3/10 · 132,2bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Sonsuz bir karanlığın içinden doğdum. Işığı gördüm, korktum. Ağladım. Zamanla ışıkta yaşamayı ögrendim. Karanlığı gördüm, korktum. Gün geldi sonsuz karanlığa uğurladim sevdiklerimi. .. Ağladım. Yaşamayı ögrendim. Dogumun, hayatın bitmeye başladığı an oldugunu; aradaki bölümün, ölümden çalınan zamanlar oldugunu ögrendim. Zamanı ögrendim. Yarıştım onunla... Zamanla yarışılmayacagını, zamanla barışılacağını, zamanla ögrendim... Insanı ögrendim. Sonra insanların içinde iyiler ve kötüler oldugunu... Sonra da her insanın içinde iyilik ve kötülük bulundugunu ögrendim. Sevmeyi ögrendim. Sonra güvenmeyi...
Edebiyat
Her şey sende gizli
Yerin seni çektiği kadar ağırsın Kanatların çırpındığı kadar hafif.. Kalbinin attığı kadar canlısın Gözlerinin uzağı gördüğü kadar genç... Sevdiklerin kadar iyisin Nefret ettiklerin kadar kötü.. Ne renk olursa olsun kaşın gözün Karşındakinin gördüğüdür rengin.. Yaşadıklarını kâr sayma: Yaşadığın kadar yakınsın sonuna; Ne kadar yaşarsan yaşa, Sevdiğin kadardır ömrün.. Gülebildiğin kadar mutlusun Üzülme bil ki ağladığın kadar güleceksin Sakın bitti sanma her şeyi, Sevdiğin kadar sevileceksin. Güneşin doğuşundadır doğanın sana verdiği değer Ve karşındakine değer verdiğin kadar insansın Bir gün yalan söyleyeceksen eğer Bırak karşındaki sana güvendiği kadar inansın. Ay ışığındadır sevgiliye duyulan hasret Ve sevgiline hasret kaldığın kadar ona yakınsın Unutma yağmurun yağdığı kadar ıslaksın Güneşin seni ısıttığı kadar sıcak. Kendini yalnız hissettiğin kadar yalnızsın Ve güçlü hissettiğin kadar güçlü. Kendini güzel hissettiğin kadar güzelsin..
Edebiyat
Öğrenilmiş çaresizlik nedir ? Öğrenilmiş çaresizlik, kişinin herhangi bir durumda çok sayıda başarısızlığa uğrayarak bir şey yapsa da hiçbir şeyin değişmeyeceğini, olayların kendi kontrolünde olmadığını, o konuda bir daha asla başarıya ulaşamıcağını düşünüp bir daha deneme cesaretini kaybetmesidir. Öğrenilmiş çaresizlik hepimizin içinde az ya da çok vardır. Hepimiz bir şeyleri defalarca deniyor,yanılıyor,başaramıyoruz. Sonra bir daha yanılmamak için denemiyoruz. Bu sırada şartlar değişiyor, eğer denersek başarılı olabileceğimiz bir hâle geliyor ama biz ezberlediğimiz gibi yaşamaya devam ediyoruz. Arazi değişiyor ama bizim zihin haritamız değişmiyor. Böylece başarısızlığı öğrenmiş oluyoruz. -Ya ümitsizsiniz ya da ümit sizsiniz. Ya çaresizsiniz ya da çare sizsiniz. BEHÇET NECATGİL
1000Kitap
#genel kültür
Çocukluktan itibaren hepimizin kafasını kurcalayan sorulardan biri de uçakların havada ilerlerken neden arkasında beyaz bir iz bıraktığıdır. Hepimiz böyle bir görüntüye şahit olmuşuzdur. Ve uçağın ilerlerken arkasında duman bıraktığını sanarız. Aslında bu doğru değildir. Gördüğümüz bu şey duman değilde buzdur. 10.000 metre ve daha yüksekten uçan uçaklar motorlarından çıkan nemli havanın aşırı soğuk hava ile temas etmesi sonucunda arkalarında büyük bir buz kuyruğu oluştururlar. Gördüğümüz bu buz katmanı yere inemeden eriyerek tekrar buharlaşmaktadır. ✈️✈️✈️
Hayat