Güle bakınca sadece dikeni yani kusurları görmek, gülün mü yoksa ona bakan gözün mü kusurudur? Elini hep dikene doğru uzatıp sonrasında da "Ne var ki bu bahçede dikenden başka!" diyerek suçlayıcı yaklaşmak nankörlük olmaz mı?
Ölümü sığdıramaz,
Akıl daracık koğuk.
Ölemez, çıldıramaz,
Ağlarlar boğuk boğuk.
İlaç yarım şişede,
Koltuk mahzun, köşede,
Ev halkı telaşede,
Ölü yerde sopsoğuk.
Yön yön sarılmışım ne yana baksam;
Sarılan olur da saran olmaz mı?
Kim bu yüzü çizen sanatkâr ressam;
Geçip de aynaya, soran olmaz mı?
Bir parçacığım ben, bütüne hasret;
Zaman döne dursun, o güne hasret;
Ruhumsa zamanın üstüne hasret;
Ebediyet boyu bir an... Olmaz mı?