It Ends With Us'taki olay örgüsünü bilmeyen yoktur sanırım. Kitabı en son ben okumuş bile olabilirim. Daha doğrusu okumadım, bu kitabı Storytel'den dinleyerek bitirdim
Okumayanlar için kitapta istismar var ama güzelleme yok tabii. Hatta istismara uğrayan karakterimiz kitabın sonunda beni mutlu eden bir karar veriyor bu konuyla alakalı
Ana karakterimiz Lily, babasının annesine uyguladığı şiddete tanık olarak büyüyen bir kız. Ne yazık ki hayatının ilerleyen döneminde babasından değil ama kıymet verdiği adamdan kendisi de benzer bir şiddet görüyor
Kitabın işleyişi bence güzeldi. Çok detayla okuru sıkmadan, araya olaylar ekleyerek konuyu çok güzel yansıtmış yazar
Sesli kitap olarak dinlediğim için tamamen kitabı içine giremedim ama kitabı sevdim. Eğer dram kitaplarından hoşlanıyorsanız, kitaplarda cinsellik sizi rahatsız etmiyorsa ve istismara ya da şiddete yönelik travmanız yoksa bu kitap size uygun olabilir
Bu arada kitabın sonunu ben sevdim ama ikinci kitabı okumayı düşünmüyorum. İkinci kitabı okuyacak kadar hem karakterlere bağlanmadım hem de yazarın kaleminden anladığım kadarıyla ikinci kitap benim kafamdaki mutlu sonu bozabilir
Çokça sevgiler!
"Desene kader yine aldı dizginleri eline,
Boşa gidiyor bağlılık için tüm çabalar,
Bu yüzden yeminine sadık kalan bir kişiye karşılık
Yeminini bozan bir milyon kişi var."
"Aşk gözleriyle değil, hayaliyle görür,
Ve kanatlı Cupid resimlerde bu yüzden kördür.
Aşkın hayalinde düşünmeye yer yoktur;
Kanadı var, gözü yoktur, çevresine bakmadan uçar gider.
Bu yüzden aşk bir çocuktur, onun için yanılır seçimlerinde."
"Gündüzdür benim için gece,
Gecenin karanlığında değilim öyleyse;
Bu koru da dünyalardan yoksun değil,
Benim gözümde çünkü o dünyaların hepsi sensin.
Dünyalar burada bana bakarken
Kim diyebilir yalnızım diye?"
Bir Yaz Gecesi Rüyası'nın, favori Shakespeare oyunlarımdan olduğunu söyleyemem ama keyifliydi. Sevdiğim birkaç alıntıyı paylaşmak istiyorum:
"Gündüzdür benim için gece,
Gecenin karanlığında değilim öyleyse;
Bu koru da dünyalardan yoksun değil,
Benim gözümde çünkü o dünyaların hepsi sensin.
Dünyalar burada bana bakarken
Kim diyebilir yalnızım diye?"
*
"Aşk gözleriyle değil, hayaliyle görür,
Ve kanatlı Cupid resimlerde bu yüzden kördür.
Aşkın hayalinde düşünmeye yer yoktur;
Kanadı var, gözü yoktur, çevresine bakmadan uçar gider.
Bu yüzden aşk bir çocuktur, onun için yanılır seçimlerinde."
*
"Desene kader yine aldı dizginleri eline,
Boşa gidiyor bağlılık için tüm çabalar,
Bu yüzden yeminine sadık kalan bir kişiye karşılık
Yeminini bozan bir milyon kişi var."