...esaretin içinde de bir özgürlük vardır nasılsa. İnsan kendini kaçak hissettikten sonra hiçbir yerde özgür değildir, içerde ya da dışarda olmuş hiç farketmez.
İnsanlar, insanlar, bana ne insanlardan? diye bağırdı karısı. ''Sen savaşta vurulup düştüğünde ya da eve sakat döndüğünde insanların bana ne faydası olacak? İnsanlar umurumda değil, onların merhametinden, sevgisinden, minnettarlığından bana ne? Ben seni insan olarak, özgür bir insan olarak görmek istiyorum, özgür ve canlı...