Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil,
Bütün iş Tahirle Zühre olabilmekte yani yürekte.
Meselâ bir barikatta dövüşerek
meselâ kuzey kutbunu keşfe giderken
Meselâ denerken damarlarında bir serumu ölmek ayıp olur mu?
Nazım Hikmet Ran 🕊️
Örneğin , 'iyi' sözcüğü iyi sözcüğü varken, ' kötü' sözcüğüne neden gerek duyalım ki? 'İyidegil' dersin, olur biter; hatta daha da iyi olur, çünkü 'iyideğil' 'iyinin' tam karşıtı, 'kötü' ise tam karşıtı değil. Ya da 'iyi' nin yerine daha güçlü bir sözcük istiyorsan, 'mükemmel ' ve 'fevkalade' gibi belirsiz ve yararsız sözcük kullanmanın ne anlamı var? ' Artıiyi' aynı anlamı karşılıyor; ya da , daha da güçlü bir sözcük istiyorsan, 'çifteartıiyi' diyebilirsin.