Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Sonuç olarak çağdaş dünyada din ve dindarlar. kitabın özeti bu şekilde.
Çoğulculuk, üyeleri arasındaki farklılıkların hüküm sürdüğü tek bir grubu ya da toplumu nitelendirir
Sayfa 267
Reklam
Şeytanın insan anlamında kullandığına güzel bir örnek şikayette de görülebilir: İnanmış olanlara rastladıkları zaman inandık derler fakat şeytanlarıyla yalnız kaldıkları zaman biz sizinle beraberiz onlarla sadece alay ediyorduk derler
Sayfa 258
Kuran'da kötülük, özellikle Hz. Adem'in yaratilsin anlatir- ken bir sahis olarak temsil edilmis ve ona has ismi ise "Seytan iblis" olarak belirlenmistir. Adem ve Havva yasaklanan meyve- den yiyince (kendilerine iyiyi ve kötüyü bilme yetenegi yük- lenince/ruh üflenince), isyan eden, söz dinlemeyen taraflann aktif hale getirmislerdir. Seytan nitelemesi de bu andan itiba-ren insanla beraber anilmaya baslamistir.
Sayfa 258
Şeytan insanların ve cinlerin kötü olanlarına verilen bir sıfattır
Sayfa 256
Kıyamet günü seytan bütün çalışmalara karşılık bir sonuç elde edemediğini ve insanlar üzerinde bir guce sahip olmadığını itiraf edecektir.Zira şeytan, insanlara, aldatmadan başkan hiçbir şey vaat etmez ve şeytanın hilesi zayıftır
Sayfa 259
Reklam
Şeytanın (insanin bir de bilmiş ser tarafi) gücünü yine insanin zafiyetinden alir. Seytani en güclü oldugu an, insanin en zayif oldugu ana denk düser. Insan için asil tehlike, bu zayifligin yarattigi zihin-sel karmasa karsisinda gerçek ile sahte olan arasinda yapamadi-gaynmin onu ucuruma sürüklemesidir.
Sayfa 259
Şeytanın (kötülüge kaynaklik eden her tür varlign) insan üzerinde hiçbir etkisi yoktur. Kötülüge meyledenler bunu kendi özgür iradeleriyle yaparlar ve kendilerine buna uygun bir gelecegi kendi elleriyle hazırlarlar.
Sayfa 259
Cin, insana zarar vermek gücü bulunmayan ve gaybdan bilgi elde edemeyen pasif bir varlıktır
Sayfa 262
Cin suresi, Hz. Peygamber'e nübüvvetin 8. yinda, Taif dönüşünde nazil olmuştur. (Bu sureyle) Hz. Peygambere, büyük sıkıntılara maruz bırakıldığı Taif'in ardindan bir olağanüstülük yaşatılmakta ve o böylece teskin edilmektedir. Esi Haticeyi ve Amcasi Ebu Tâlib'i kaybettiği hüzün yılında da İsra Suresinin nüzulüyle kendisine böyle bir olaganüstülük yasatilmist. Hz. Peygamber'in zor zamanlarinda yapilan bu müdahaleyle dayan-ma gücü artilmakta, kendisine sabir asilanmaktadir. Kuran-ı Kerim bu tür müdahaleleri, sekine indirmek seklinde kavram-sallastirmaktadir.
Sayfa 246
Reklam
Matur dinin kanaatini ifade edecek olursak cihat savaş başlamadan önce yapılan bütün faaliyetlerin adıdır savaşın değil
Sayfa 223
Cihad’a yakın bir kategori olarak kıtalin Cihad’la hiçbir ortak yanı yoktur zira cihad teşvik edilirken kital bir toplumun temel hakkının ihlal edilmesi ve nefsi müdafa durumları gibi mecburi durumlarda müsade edilmektedir cihadin iki aşaması olan mücadele ve mücadele de teşvik edilirken kitale imüsade edilir kitale teşvik edilmez
Sayfa 223
Cihad, çabayla ilgili olan her anlamı içinde barındırmaktadır Kur’an‘da yeni olmuş Müslüman topluluk tarafından ihtiyaç duyulan bu tür çabaya yönelik aynı ekonomik psikolojik fiziksel olarak bir çok örnek cihad kavramı altına alınmaktadır bundan dolayı cihat kutsal ya da harpten bütününe farklıdır
Sayfa 220
İslam tarihi yorumlar tarihidir İslam olarak bilinenden çoğu aslında onun tarihsel ve kültürel açıdan yorumlanmış halinden başka bir şey değildir
Sayfa 205
zülüm adaletlislik karşıtı konuşmaları yüksek sesle devam edilmelidir fakat bu yeterli değildir Müslüman liderler Terörizmin şiddeti nefretin kökenleri ortaya çıkarma konusunda daha etkin olmak için terörizmi kınamanın ötesine gitmelidirler Müslüman liderler ister Yahudi isteristan ister Müslüman olsun herhangi bir gruba imtiyaz tanımayan ayrı zihniyeti reddetmemelidirler
Sayfa 229
162 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.