İnsanın diğer insanlarla kurduğu en güçlü en sağlam, en meşakkatli ve en sürekli ilişki, diğer insanlar üzerinde iktidar kurma denen, ama aslında onlara olan en büyük bağımlılığımızı ifade eden ilişkidir.
Eylemlerimiz ne kadar soyut ve başka insanların eylemlerine ne kadar az bağımlıysa o kadar özgür olduklarını ve tersine, başka insanların eylemlerine ne kadar çok bağlılarsa özgürlükten o kadar uzak olduklarını görmemek imkansızdır.
Öldürmenin hem maddi hem manevi anlamda kötü bir şey olduğu dünyanın yaratılışından bu yana bilindiği halde neden milyonlarca insan birbirini öldürdü?
Çünkü arıların sonbahar yaklaşırken birbirlerini öldürmesi, erkek hayvanların birbirlerini öldürmesi gibi insanların da birbirlerini öldürerek o temel zooloji yasasını uygulamaları kesinlikle zorunluydu. Bu korkunç soruya başka bir yanıt verilemez.