Tanrı sen ne kadar güzelsin
Bir hiç olarak
Ormansın belki bilmiyorum
Belki ormanda bir ağaçsın şuncacık
Bir pazartesi günüsün
İnsanları dupduru edemeyen
Bütün karayollarında ve demiryollarında
Gider gelirim bütün dünyada
Ama biliyorum Kırşehir'de mezarsın
Bir kilisesin Kapadokya'da
Sözgelimi yumurtada zarsın
Ustasın sabahları yapmada
En katı yoklukları koyarak insanın içine
Akşamüstlerinde biraz gaddarsın
Sular ve zamanlar kararırken
Ne yapalım
Bari bağışlayalım birbirimizi.
~Turgut Uyar
"Fakat biliyorum ki o öldü. Umutlanıp düş kırıklığına uğramamak için yüzüne bakmak istemiyorum. Biliyorum, evet biliyorum, çocuğum dün öldü. Artık hayatımda bir tek sen varsın, sadece sen. Ve sen beni tanımıyorsun. İnsanlarla ve başka bir sürü şeyle oyalanıp eğleniyorsun. Benim için bir tek sen kaldın. Beni bugüne dek tanımamış olan, yaşamım boyunca sevdiğim sen..."