Kitabın ortalarındayım, kitapta zina sanki normal bir şeymiş gibi işleniyor. Baş kahraman R. herkesle bir olan Avrupalı galiba. Öyle ya, Avrupa insanı her kadınla yatar kalkar bunda bir şey yok. Hatta bu yatış kalkışların adına aşk derler ki; bedeni aşk...
Bilinmeyen Kadın taparcasına R. 'Ye düşkün. Çocuğu oluyor ve hastalıktan ölünce R'ye bir çocuğu olduğunu bildirmeyip(kendini bilinmez yapmak istiyor) ölünce suçu ona bindirmeyip tanrı'ya katil diyor.
Gerçek aşk bu olmamalı ki anladığım kadarıyla kitapta bedeni, nefsanî, cinsel aşk konu edinilmiş.
Tanınmayan kadın kendini R'ye adamış ve sadece onun olmak istiyor. Kendini satıyor ama bedeni bundan hiç rahatsız değil. Kendi ruhunu R'ye adamış.
Stefan Zweing psikoloji tramvası yaratmış bu eserinde...
Sana beni hiç tanımamış olan sana...