Bazı hayvanlar bile, kendilerini yedirip içiren ve barındıran insanlara karşı bağlılık gösterdikleri halde, yaratıkları içinde seçkin bir yeri olan insanın, bunca nimetler karşısında duygusuz kalması, bunları kendisine veren Allah'a teşekkür etmemesi nasıl düşünülebilir?
İşte ibadet, Allah'a, O'nun yüce zatına yaraşır bir şekilde en üstün saygının gösterilmesi ve bize verdiği sayısız nimetlerine karşı kendisine borçlu olduğumuz teşekkür görevinin yerine getirilmesidir.
Süfyan bin Uyeyne hz. buyurdu ki:
"Kitab'ı pamuk ve ipeklere sardılar, altın ve gümüşlerle süslediler; ama helalini helal, haramını haram bellemediler."
(Nesefi Tefsiri, c.1, s.1162)