Orada oturan iki insanı sevmediğinizi gördünüz mü şimdi? Sokakta görseniz tanımazdınız onları. Çünkü onlar, sizin için sadece birer simge. Şu anda duygulanışınız nedeni onlar değil. Siz insanın gençliğine, erkeğin ve kadının aşkına, insan sesine duygulanıyordunuz.
"Fakat... Patavatsızlık etmiş olmayacaksam sorabilir
miyim, niçin yazıyorsunuz mösyö?"
"Doğrusu... ben de bilmiyorum: Öyle işte, yazmış
olmak için yazıyorum."
Sayfa 173 - Otodidakt ve Antoine Roquentin’in sohbeti·Kitabı okudu
Anlam verilmek istenirse, hayatın bir anlamı vardır. Önce hareket etmek, bir işe girişmek gerekiyor. Daha sonra düşünülürse zarlar atılmış, insan bağlanmış olur.