Bir şeyi istemek aynı zamanda bir çok şeyi istememek anlamına gelir. Bir şeyi isteyen insan istemediği birçok şeye karşı savaş açmış olur. İstediğini söyleyip de bunu yapmıyorsa eğer yeterince istemiyor demektir. Onun isteği pek de sahici bir istek değildir. İstekleriniz sizin mi istekleriniz yoksa toplumdaki istenmesi gereken şeyler maddelerini kopyala yapıştır şekilde kendinize mi transfer ettiniz? Eğer istekleriniz sizin değillerse yabancı bir ülkede üç kuruş para için çalışan bir göçmen gibisinizdir. Bir de ideali olan, kendi evinde, kendi dostlarıyla kendi kanı için yola çıkmış bir savaşçı olmak var... Guts en başında para için çalışırdı ama sonrasında kendisi için, sevdiği için, hayatta kalmak ve Casca için savaşmaya başladı.Gutsın en geliştiği nokta neresiydi? -Tabi yaşadığı büyük acılardan önce- Kılıç konusunda ustanın ustası olduğu nokta başkasının amaçları için değil kendi amaçları için bunu yapmayı istediğine karar vermesi olmuştu. Kendisi istediği zaman çok daha fonksiyonel, çok daha sanatsal yapıyordu her şeyi. Bir şeyleri isteyebilmek önemli bir şey. Gerekli bir şey. İnsan ''kendi'' isteklerine kulak verebilmeli.
ABSTARKT: ESTETİĞİN EMRİNDE HÜR TABİAT...
**Kavramın Yeniden Tanımı: “Abstract = Estetiğin Emrinde Hür Tabiat” Ülger, Batı’nın “abstract = tabiatın dışında” formülünü yeterli bulmaz; kavramı tersyüz eder. Batı’da abstract “tabiat dışı” olarak tanımlanırken, o “abstract = tabiatın özü, sanatkârın kafası ve eliyle estetiğin emrine girmiş hür tabiat” der. Ona göre mücerret, aslında “tam sanat”tır; üstelik sanatkârın kafası ve eliyle yoğrulmuş, tamamen estetiğin emrine girmiş hür tabiattır. Estetik, taklidin değil, vecdin ve hürriyetin ifadesidir. Bu yeni tarif, Ülger'in makalesinde İslâm sanatına geçiş için köprü işlevi görür.** -Reha Kansu, "Cevad Ülger’in Abstrakt Sanat Anlayışı: Batı ve İslâm Estetiğinin Karşılaştırması", besincidevre.org, 20 Ağustos 2025-
Mimari ve Estetik
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Acıların Çocuğu Guts
Eh ben Griffith çizdikten sonra kardeşimde durur mu o da gidip Guts çizdi, tabi bu kaç ay öncesinin mevzusu ama o zaman yaşadığımız olaylar hala aklımda mesela kardeşim biz bunları yaptıktan sonra Casca çizecek birini aramaya koyulmuştu işte seri tamamlansın diye 🤣. Öyle yani şimdi de gelelim Guts'a. Ben ki dünyanın animesini izleyip, manga ve webtoonunu okumuş insanım yine de hiç Guts kadar çok çeken bir karakter görmedim. Yani neler neler yaşamadı ki, anlatsam roman olur. Tamam hayatı boka batan çok hatta bazılarının hikayeleri fazlasıyla uçuk ama birinciliği ben Guts'a veriyor ve merhum mangakasının onunla ne alıp veremediğini düşünmeye gidiyorum. Artık hem Guts'ı hem de Griffith'i attığıma göre Allah izin verirse mangasına da bir inceleme yazarım, o zaman bir sonraki destan çalışmama kadar hepinize elveda diyorum arkadaşlar. Merak edenler için de Berserk - Cilt 1 incelemem burada → #281309738
Anime