Yunanca 'iyilik' sözcüğünün (agathon) ahlaki bir anlamı yoktur. Sadece 'faydalı' demektir. Buna karşılık, 'kötü' sözcüğü (kakon), 'faydalı olmayan' anlamına gelir. Dünyamız her türlü haksızlık ve kötülükle doludur ama kelimenin gerçek anlamıyla kötülüğü isteyen tek bir kişi yoktur: Yani, 'faydalı olmayan' anlamında.
Tek başına hiçbir deneyim, başarımızın ya da başansızlığımızın nedeni değildir. Deneyimlerimizin yarattığı şok - sözüm ona trav ma - yüzünden sıkıntı çekmeyiz, bunları amaçlarımıza uyduğu şekilde biz yaratırız. Bizi deneyimlerimiz belirlemez ama bunlara verdiğimiz anlam kendi kendisini belirler.
"Her şeyin bir amacı olmak zorunda mıdır?" diye sordu Tanrı.
"Kesinlikle," dedi insan.
"Öyleyse bunların amacını düşünmeyi sana bırakıyorum," dedi Tanrı.
Sonra dönüp gitti.