“Neşeli birinin, onu neşeli yapan şeyin kendi içindeki sevinç olmasına rağmen, şenlik peşinde koşması, şenliğe katılması gibi acı çeken biri de acının peşinde koşar.” (s.91)
-Søren Kierkegaard,
"Kaç defa çıkıp gittim buralardan yeminle
Ama her defasında geri döndüm seninle
Hangi düğüm çözülür nazla, sitemle, kinle
N'olur bir gün beni kapında olsun dinle"
Yavuz Bülent Bâkiler
"Yeter artık alacağım kadarını aldım yıkımlardan
Böyle sürüp gidemez bu,anlaşıldı mı,sürüp gidemez bu böyle
Bir kök ya da gömüt gibi yaşamak -ne bu be-"