Edebiyatın özü insandır..İnsanların duygularıdır.Bütün duyguların içinden çıktığı tohum da sahip olma isteğidir. Bir insana, bir insanın ruhuna sahip olmak istediğimizde, bu aşktır. Bir insanın bedenine sahip olmak istediğinizde bu şehvettir. İnsanları korkutacak, onları sizin emirlerinize uymak zorunda bırakacak bir güce sahip olmak istediğinizde bu iktidardır. Paraya sahip olmak istediğinizde bu açgözlülüktür. Ölümsüzlüğe, ölümden sonra da yaşama hakkına sahip olmak istediğinizde, bu inançtır.
Senden istediğim şu,bir an seç, tek bir an…O anı unutma…Her şeyi hatırlamaya kalkarsan her şeyi unutursun… Ama bir an seçersen,ona her zaman sahip olabilirsin, her zaman hatırlayabilirsin..