SOL, ANITKABİR ve HURAFELER...
Diyanet'in bir cuma gündemini de "hurafeler" bahsine ayırmasına karşı değilim. Elbette hem hakkı hem de vazifesidir. Sa'yleri meşkur olsun. Allah ecrini versin. Âmin. Fakat şunu bir miktar tenkid ediyorum: "Hurafeler" başlığında işlenenler, geçen onca zamana rağmen, çocukluğumuzun Din Kültürü derslerinden ileriye gitmiyor. Türbelerde mum yakılması veya çaput bağlanması gibi temalar, o günlerden bugünlere, değişmeyen içeriği oluşturuyor. Bir çeşit güvenli bölge gibi. Eh. Doğrudur. Bunlar bir yerlerde olmaya devam ediyordurlar mutlaka. Eyvallah. Fakat belki Diyanet'in de azıcık nazarını geliştirmeye ihtiyacı vardır? Ne için? Görüşünü zenginleştirmek için efendim. Ne tarafa çevirsin peki? Epeydir baktırılmadığı tarafa. Yani 'sol'a. Açayım: "En çok ziyaret edilenler" listesinde kaçıncıdır bilemiyorum. Ancak Türkiye'deki en şöhretli kabirlerden birisinin Mustafa Kemal'e âit olduğu mâlûmumuz. Hattâ en görkemlisi. (Mimarisinin antik Yunan tapınaklarından ilham alındığı söyleniyor.) Çağ açıp çağ kapayan Sultan Fatih Han'ın bile ancak bir oda kadarcık türbesi varken Anıtkabir devâsâ bir alanı kaplıyor. Binlerce kişi tarafından ziyaret ediliyor. Mezarına çiçek-çeleng bırakılıyor. Defterine notlar alınıyor. Belirli günlerde törenler yapılıyor. Marşlar okunuyor. Saygı duruşları duruluyor vesaire. Üstelik bu hürmet sırf kabrine karşı da değil ha. Ya? Manevî makamı sayılabilecek(!) her türden heykeline/büstüne karşı da aynı tâzim sergileniyor. Hatırlayınız: Geçen 10 Kasım'da okullarda "fotoğrafına secde ettirilen çocuklar" garabetini bile yaşadık. __Elbette yapan yapar. Herkesin akl u irâdesi var. Lâik bir ülkedeyiz. Devlet kimsenin inancına karışamıyor(!) Herkes türbesini ziyaret ediyor. Ancak, her nedense, bu "anıt-kabir" diğer "türbe"lerden ayrı bir statüye
Tarikat Düşmanlığı
İstemem nakl-i cenâzemde çeleng ü âhenk, Debdebe ile gidilir sâha değildir makber; Orası medhalidir bârigâh-ı Mevlâ'nın, Kapısından içeri acz ile girmek ister. Tâhirü’l Mevlevî
Alıntı
Reklam
youtu.be/Q9Lm7JkJ-Ew?si=... Yara çeleng û xweş Di nav derewan herikî, çû.
Min dixwast herdem bi evîna te bijim, Di avâ gola te da masi bim, Di giraxen rûbarên te de gul bim Li zinarên te de pezkoviyeke çeleng bim, Di ezmanê te de stêreke bêdeng bim Ji dengê herîkîna te de stranek hezar û yek deng bım gule.🌹
Kurdî
Yara te ya şeng û bedew Hêsîra dest neyar e ew çawa dikî razan û xew çav pêl û xewaro dilo Rind û delala naziyan îro bi dest canbaziyan îran û Tirk û Taziyan Bê kêro ser saro dilo Wa tê firotin ew çeleng Vêga bi dolar û fireng Gazî dikî nayê te deng Ey lal û bêzaro dilo Seydayê Tîrêj

Eniz ☭

@Enizmolaa
·
Geceye bir şiir bırakır mısınız ? İyi geceler..
Ordular kurduk türkü renklerinden, Bütün ağıtları bir hücumda yendik, Acıya kurşun işlemez artık, Biz yaşamayı zulümsüz sevdik.
Alıntı
Evîna min wekî hespê çeleng e Revandim ez, ezê çibkim bi hesar?
Cegerxwîn
Reklam
Reklam