İnsanoğlu iki günden gafildir.
Birincisi, insanların omuzlarında yani her şeyin ondan alındığı, çukura gömüldüğü gün.( Bugün dünya hayatının nimetleri bizlere verildi ve bizlere ölümü unutturdu.Bunun gafleti içinde yaşıyoruz)
İkincisi ise bütün mahlukatların uyandırılıp da Alemlerin Rabbine sunulacağımız,hesap vereceğimiz günden gafiliz. İnsanoğlu bu iki günden daha büyük günlerde gafil olmamıştır. O zaman bu gaflet içinde sormalıyız kendimize "biz neyin tasasını dert ediniyoruz?!"
Mutlaka öleceğimize iman ediyoruz, Allah'ın huzuruna çıkacağımıza iman ediyoruz. Ama gel gör ki iman ettiğimiz şeylere iman etmiyoruz. Allah diyor ya "Ey iman edenler! iman edin.(Nisa,136)"
/alıntı