Oysa şiddetsiz, sessiz bir geçimsizlik de az şey değildi ki. Aynı evi paylaşan, hiç konuşmadan, kavga etmeden, birbirine dokunmadan seneler geçiren insanların geçimi de geçimsizlik değil mi?
Olumsuz uyaranları ve hadiseleri olumlu olanlardan daha fazla kaydetme ve ruminasyona devam etme eğilimimize psikolojide olumsuzluk önyargısı (diğer bir deyişle pozitif-negatif asimetri) olarak bilinir. Bu fenomen sebebiyle, azarlandığınızda duyduğunuz kederi, övgü aldığınızda duyduğunuz hazdan daha güçlü hissedersiniz.