Bazılarının hoşuna gitmese de Tanzimat, Müslümanlara yutturulan bir batıya teslim olmayı yaftasıdır. Ve bunu hazırlayanlar Müslümanları kandırmış, onlara ihanet etmişlerdir. Sert edilen bunca gerçeklere rağmen tanzimatı hala kurtuluş reçetesi sayanlar, kendilerine Müslüman diye biliyorlarsa: bunlar yobazdırlar, bağnazdırlar, gerçeklerden kaçan korkaklardırlar. Ama Tanzimat havariliği yapan çağdaş(!) bilim adamı, din düşmanları iseler; onlar haklıdırlar. Tanzimat ve onun açılmış şekli olan Islahat Fermanı gerçekten de bu batıcıların, çağdaşcıların irticacıların, kulüpçülerin, kurtuluş yortu yasalarıdır. Onları sahiplenmeleri, savunmaları ve de korumaları gayet tabiidir.