Ana babaların çocukları hakkında anladıklarının o kadar da fazla olduğunu düşünmüyorum. Çocuklarımızın gördü ğümüz yanları, yapmaya niyetlendikleri şeyler değil, başka türlü olamadıkları veya yapamadıkları için oldukları ve yaptıklarıdır ve bu da her türden yanlış anlamaya yol açar. Örneğin birçok ana baba çocuklarının resim yeteneği olduğundan emindir ama o çocuğun ressam olmaya hiç mi hiç niyeti yoktur! Bir çocuğun ileride nasıl biri olacağını öngörmeye çalışma işi karanlıkta darbeler savurmak gibidir, galiba biz bunu , onları yetiştirme süreci ilginçleşsin diye ve tıpkı güzel bir öyküyle iyi vakit geçirdiğimiz gibi, vakit geçirmek için yapıyoruz ama aslında gerçekten önemli olan, daha sonra dünyaya açılıp orada kalabilmeleridir. Sanıyorum onlar bunu herkesten daha iyi biliyorlar.