"Her cansız varlıkta olduğu gibi her canlıda da Işık ile Karanlık yan yana, iç içedir. Bir hurmayi ısırdıginiz zaman eti bedeninizi besler, ama tadı, kokusu ve rengi ruhunuzun gıdasıdır. Işık içinizde güzellikten, bilgiden beslenen şeydir, hiç durmadan besleyin onu,bedeni doyurmakla yetinmeyin. Duyulariniz güzelliği devşiresiniz, ona dokunasiniz, koklayasiniz, tadasiniz, dinleyesiniz, seyredesiniz diye verilmiştir size. Evet kardeşlerim, beş duyunuz Işığı imbikten geçirmeye yarar. Duyulariniza kokular, ezgiler, renkler şunun. Onları kötü kokulardan, çirkin seslerden, pislikten uzak tutun. "
"Diyelim ki senden bazı şeyleri sakladım, ama hiç yalanım yok. Şu dalda çiçeğe durmuş bir tomurcuk görsem, 'bak, işte bir erik ' desem, yalan mı olur.? Kesinlikle olmaz, sadece gerçeği bir mevsim erken söylemiş olurum."
"Hepimizde aynı tanrısal kıvılcım var, o ne bir soya, ne herhangi bir kasta aittir; ne erkek, ne kadındır; herkes onu güzellikle, bilgiyle beslesin ki parlasın; insanı yücelten içinde ki Işık' tir."