Kitabı bitirdiğimde uzun zaman etkisinde kalmıştım. Hayatları kesişen iki kadın Meryem ve Leyla sizi nasıl unutabilirim. Khaled Hosseini doğduğu topakları bu romanında çok iyi anlatmış. Savaşın ortasında bitmek bilmeyen hayat mücadeleleri, kaybolan gençlik, özlenen aşklar, geride kalan arkadaşlık, yitirilen hayatlar... Yazar bu kitapta çocuk yaşta dayatılan yaşamı, küçük kızların kendinden yaşça çok büyük adamlarla evlenmek zorunda oluşunu, çaresizliklerini, kaderine terk edilen kadınların acı yaşamını dile getirmiş. Savaşın, yokluğun, kaosun icindeki kadınların, kızların, çocukların ödediği bedelleri, aşkı, dostluğu anlatmış. Muhteşem, okunmasi gereken bir kitap.