İnsan hamurunun mayasını bulmuş gibi oluyorum burda ben. İnsanlığa girdikçe daha çok tutunabileceğiz birbirimize. Bağlanma, insanlığa girmek demektir. İnsanı savunmak, insanın birbirine yaklaşmasının âdeta simgesi gibiydi o.
Bir çelişki gibi görünse de; insan, kendi kendinin de engeli olabilir. Yaratılış bilgeliğini kavramaya doğru ilerlemeyen insan, bunun gereği zihinsel edinimlerini manevi kaynaklarla donatmayan insan, kendini tembelliğe iten insan, kendi kendinin de engeli olur.
Gülüşümüz bile acıdır bizim. Büyük bir ulusun son küçük parçası üstünde bırakıldık. Hem bir toprak yitikliğinin, hem de bir ülkü yitikliğinin acılarından kaynaklanıyor bizim acımız.