Cim

Cim
Benim bu deli gönlüme şehadet gerek..
İnsan başkalarından ve ebeveynlerinden onay görmezse, özgüvene sahip olamaz. Peki, bu tür bir hayat sağlıklı olabilir mi? Şunun gibi bir şey: "Tanrı beni izliyor, o yüzden iyi ameller biriktirmeliyim." Ama bu mantık ve "Tanrı yoktur, o yüzden bütün kötü eylemler mubahtır" diyen nihilist düşünce tarzı aynı madalyonun iki yüzü gibidir. Tanrı'nın var olmadığını ve Tanrı'dan onay göremeyeceğimizi varsaysak bile bu hayatı yaşamamız gerekir. Tanrısız bir dünyanın nihilizmini aşabilmek için, başkalarından onay görmeyi reddetmemiz gerekir.
Sayfa 135 - Yada.. (yorumlara bakabilirsin)
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
...Tat vermiyor bu hayat bunaldım üşüyorum Dünyadan bıktım artık seni çok özlüyorum Rüyama gelsen bile sevinçten uçuyorum Gözlerimi açınca hep mahzun oluyorum...
Kendisi ile birlikte kalan birisi bana onun hakkında şöyle bir anısını anlatmıştı: "Biz bazen arkadaşlarla kendi aramızda dünyalık konuları gündeme getirip konuşurduk. Ebu Asım sessiz durur ve konuşmaya katılmazdı. Sonra hissetirmeden aramızdan sessizce sıvışırdı... Daha sonra onu başka bir odada Kur'an okurken görürdük."
Sayfa 63
Rablerinden korkanların derileri (vücutları) ondan dolayı gerginleşir. Sonra derileri de (vücutları da) kalpleri de Allah'ın zikrine karşı yumuşar. İşte bu Kur'ân Allah'ın hidayet rehberidir." (Zümer Sûresi, 23)
Sayfa 197
Musa'b bin Umeyr, Uhud Gazvesi’nde Hz. Peygamber’in yanından hiç ayrılmayıp sancaktarlık görevini yerine getirirken, kılıç darbeleriyle her iki eli de kesilince sancağı kollarıyla göğsüne bastırarak dik tutmaya çalışırken mızrakla şehid düşmüş. Savaştan sonra şehidler defnedilirken Hz. Peygamber, ﷺ yoksul bir kıyafet içindeki Mus‘ab’ı yanındakilere göstererek onun bir zamanlar en güzel elbiseleri giydiğini, en güzel yemekleri yediğini, fakat Allah ve resulünün sevgisini her şeye tercih ettiğini söylemiş. Ardından, “Müminler içinde Allah’a verdikleri sözde duran nice kişiler vardır. Onlardan bazısı sözünü yerine getirip o yolda canını vermiş, bazısı da -şehidliği- beklemektedir. Onlar hiçbir şekilde -sözlerini- değiştirmemişlerdir” meâlindeki âyeti (Ahzâb 23) okumuş. Nasıl bir sahabe, nasıl bir din, nasıl bir peygamber.. 🫠 Her halleri imrenmelik..