Hayatta yaşadığın neleri kayıp olarak görüyosun ? Zamanı mı ? Sevgiyi mi ? Verdiğin emekleri mi ? Sessizliğini mi ? Beklentilerini mi ? ... neleri...
Duygu ve Düşünce
İnsan Kendini Nasıl Kurtarır?
Aristoteles: "Ölçülü davranarak; dengede kalarak." Diogenes: "Başkaldırarak; sürüden ayrılıp isyan ederek." Schopenhauer: "Bu dünyadan hiçbir şey beklemeyerek." Nietzsche: "İnsan olma sınırlarını aşarak; kendini yeniden doğurarak." Cioran: "Umut denilen o zehirli prangadan tamamen özgürleşerek." Camus: "Hayatı bir amaç uğruna değil, saçmalığına rağmen sadece yaşamak için yaşayarak." Ve soru sana uzanıyor: İnsan kendini nasıl kurtarır? Bana sorarsan;İnsan kendini ne dünyadan kaçarak ne de ona teslim olarak kurtarır. Ölçüyü bulacak kadar bilge, yanlışa başkaldıracak kadar cesur, beklentilerinden vazgeçecek kadar özgür, kendini aşacak kadar güçlü, umut olmadan da ayakta durabilecek kadar gerçekçi ve hayatın anlamsızlığına rağmen yaşamayı sürdürecek kadar inatçı olduğunda kurtarır. Çünkü kurtuluş; dünyayı değiştirmekte değil, dünyanın seni neye dönüştüreceğine karar vermesine izin vermemektedir. İnsan, kendisiyle hesaplaşmayı bitirdiği gün değil; o hesaplaşmayı göze aldığı gün kendini kurtarmaya başlar.
Felsefe
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
İnsan Kendini Nasıl Kurtarır?
Aristoteles: "Ölçülü davranarak; dengede kalarak." Diogenes: "Başkaldırarak; sürüden ayrılıp isyan ederek." Schopenhauer: "Bu dünyadan hiçbir şey beklemeyerek." Nietzsche: "İnsan olma sınırlarını aşarak; kendini yeniden doğurarak." Cioran: "Umut denilen o zehirli prangadan tamamen özgürleşerek." Camus: "Hayatı bir amaç uğruna değil, saçmalığına rağmen sadece yaşamak için yaşayarak." Ve soru sana uzanıyor: İnsan kendini nasıl kurtarır? Bana sorarsan; insan kendini ancak kendi inşa ettiği hapishanenin anahtarını keşfederek kurtarır.
Felsefe
"Yalnızlık, kimsenin seni aramaması değil; senin artık kimseyi aramak istememendir." - Emil Cioran
İnsan kendini nasıl kurtarabilir? - Aristoteles: Ölçülü olmakla - Diogenes: İsyan etmekle - Schopenhauer: Bu dünyadan hiçbir şey beklememekle - Nietzsche: İnsanı aşmakla - Cioran: Umut’tan yoksun olmakla - Camus: Hayatı bir amaç değil, bir saçmalık olarak yaşamakla Ve soru sana yöneltiliyor: İnsan kendini nasıl kurtarabilir?
birkaç gündür cioran alıntıları düşüyordu önüme. zamanında bir röportajını izlemiştim. oradan bir kesit: