Neden her gittiğin yerde bir parçanı bırakıyorsun Aliye? Diye hüzünlü bir merakla soruyor Mustik. Aliye, bilmediği ama diplerde, ta içinde hissettiği bir cevabı neredeyse kendiliğinden veriyor: Bilmem, zaten parça parçayım ya, belki ondandır; belki de kaybolmayayım, diyedir… Bir zamanlar buralardan ben de geçtim, demek içindir… Ormanda kaybolmamak içindir. Hatıra olmak içindir… Bizden nisan veren bir sır bırakmak içindir… Ne bileyim, böyle şeylerdendir herhalde!.. Unutma, bana zamanı sen öğrettin!
Umarım bir gün yavaşlığı da öğrenirsin, diyor Mustik. Hızda kaybettiklerini, yavaşlıkta bulursun