Ciwan

Ciwan
@civankama
halklar kervanından kopmamak için okuyun, okumak düşmana karşı en etkili silahtır.
“İnsan, kaderin kurbanı değil; kendi kendini yaratan bir güçtür.”
Puan vermedi·335 syf.··
2026 11. kitabı
·
24 saatte okudu
·
Okunma: 24 Şubat 2026 10:14
Bu kitap aslında tek bir sorunun etrafında döner: “İnsan mevcut hâliyle yeterli midir, yoksa aşılması gereken bir varlık mıdır?” Zerdüşt’ün öğretileri birer “kural” değil; okuyucuyu sarsmak için söylenmiş psikolojik tokatlardır. Kitapta sık sık geçen üstinsan, fiziksel ya da sosyal olarak üstün biri değildir. Aslında bu, psikolojik bir kavramdır: Kendi değerlerini kendi üreten,sürü psikolojisinden kurtulan,güçsüzlüğü erdem diye sunmayan,kendini sürekli aşan insandır. En sevdiğim kitaplardan birtanesi ve Bana göre herkesin okuması gereken bir kitap ve keşke herkese okutabilseydim. Çünkü Zerdüşt’ün sözleri, okuyucuya kendi ruhunu analiz etme fırsatı sunuyor.
Felsefe-Düşünce
Böyle Söyledi ZerdüştFriedrich Nietzsche · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202447,7bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Kabil’in Gözünden Tanrı’ya Bakmak
Puan vermedi·139 syf.··
2026 6. kitabı
·
27 saatte okudu
·
Okunma: 05 Şubat 2026 15:58
Portekizli yazar José Saramago, dine dair sert eleştirileriyle tanınan, eserleri sansürlenmiş ama buna rağmen dünyaca okunan bir yazar. Anlatacağım kitap da onun sansüre uğramış eserlerinden biri. Üstelik bu kitap, onun kalemiyle tanıştığım ilk eser oldu. Saramago, 1998 yılında Nobel Edebiyat Ödülü’nü aldı. Ama ne yazık ki, değeri tam anlamıyla ölümünden sonra bilinen yazarlardan biri oldu. Peki bu kitapta ne anlatılıyor? “Yasak elma yenildikten sonra ne oldu?” İşte bu soru, Kabil romanının başlangıç noktası. Adem ve Havva cennetten kovulur. Dünya’ya inerler. Üç çocukları olur: Habil, Kabil ve Şit. Ve hepimizin bildiği o meşhur olay yaşanır: Kabil, kardeşi Habil’i öldürür. Ancak bu kitapta mesele sadece bir cinayet değil. Saramago, Kabil’in hikâyesi üzerinden Tanrı’nın adaletini sorguluyor. Kabil, alnında Tanrı’nın damgasıyla sürgün edilir, ve bir gezgin olarak tarihin en karanlık olaylarına tanıklık eder. Nuh’un gemisinden Babil Kulesi’ne, Sodom ve Gomora’dan Eyüp’ün sınanmasına kadar birçok sahnede yer alır. Lilith’le yaşadığı aşk bile bu yolculuğun bir parçasıdır. Ve tüm bu yolculuk boyunca Kabil, aynı soruyu tekrar tekrar sorar: “Tanrı gerçekten adil mi?” Saramago’nun dili farklı. Noktalama işaretlerini neredeyse hiç kullanmamış. Konuşmalar kimin ağzından çıktığını bazen cümle bittiğinde anlıyorsunuz. Ama buna rağmen kitap oldukça akıcı ve düşündürücü. Eserin ana mesajı çok net: Sorgula. Körü körüne inanma. Düşün. Anlamaya çalış. Bu kitap herkese göre değil. Ama farklı seslere açık olanlar için çok şey vaat ediyor. Ben bu kitabı yeni okudum ve okuduğum ilk eseri, okurken hem rahatsız oldum, hem düşündüm, hem de çokça hayran kaldım.
Felsefe-Düşünce
KabilJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınevi · 201814,3bin okunma