Ve sen, en büyük umutlarımı bağladığım İran halkı, bir adamı ortadan kaldırarak özgürlüğüne kavuşabileceğini sanma. Yüzlerce yıllık geleneklerinin ağırlığını sarsmaya göze alman gerek.
Zorbalık Doğu'nun haklarını ezmeye ve yobazlık onların özgürlük çığlığını boğmaya devam ediyor. Eğer tohumları, sarayların çorak topraklarına değil de bereketli halk tarlalarına atsaydım daha başarılı olurdum belki.
Niçin ben böyle arzularla yaratılmışım ? Yoksa dünyaya gelişimin biricik sebebi, varlığımın sadece bir yalan olduğunu neticesine varmak mıdır? Maksat sadece bu mu? İnanmam.