Devleri öldürerek gururu öldürmeliyiz;cömertlik ve yüce gönüllülükle haseti ;serinkanlılık ve ruh huzuruyla öfkeyi;az yeyip çok uyanık kalarak oburluk ve uykuyu;irademizi tabi kıldığımız sevgiliye olan sadakatimizle ,sefahat ve şehveti;dünyanın dört bir yanını dolaşıp bizi hem Hristiyan ,hem iyi şövalye yapacak imkanlar arayarak tembelliği öldürmeliyiz.
Fazilet yolunun daracık bir patika,ahlaksızlık yolunun geniş,ferah bir yol olduğunu da biliyorum.İki yolun vardığı sonların farklı olduğunu da biliyorum;geniş ve ferah ahlaksızlık yolu ölümle,
dar ve zahmetli fazilet yolu ise hayatla son bulur;üstelik ölümlü değil,ölümsüz hayatla.