9/10
·120 syf.··
2026 10. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 10 Ocak 2026 23:33
Ne kitaptı bu böyle!! okuduğum ilk Sandor Marai metni oldu, zaten elimde başka kitapları da vardı, kesinlikle sonuncu metin olmayacak. Övüldüğü kadar varmış. İki farklı sosyal sınıftan iki küçücük çocu, henüz 12 yaşındayken, arkadaştan da öte bir dostluk ilişkisi ile birbirlerine bağlanır. Öyle bir dostluktur ki bu, yedikleri içtikleri, hatta uyudukları odalar bile aynı hale gelir. Biri son derece zengin, diğeri alabildiğine yoksul olan, hayattaki başarıları ve ilgileri aslında neredeyse birbirine taban taban zit olan bu iki çocuk ve daha sonra genç, bir nedenle otuzlu yaşlarında birinin tropiklere gitmesiyle ayrılırlar. Elimizdeki bu kısacık metin, bu iki dostun 41 yıl ayrılıktan sonra bir araya gelmeleri ile başlar ve zaten o gece de biter. Öyle bir gecedir ki bu, müthiş bir psikolojik derinliği olan ve sayfalar süren monologla, terk edilen arkadaşın, tüm ilişkiyi didik didik etmesi üzerine kurulmuştur. Son derece derinlikli, katman katman açılan ve sürekli bir gerilimi arka planda hissettiren, kısacık bir metin ama çok kudretli bir metin Çok beğendim.
Mumlar Sonuna Kadar YanarSándor Márai · Yapı Kredi Yayınları · 20246,7bin okunma
10/10
·376 syf.·
2025 45. kitabı
Ölüler Evinden Anilar; Dostoyevski tarihin gördüğü en iyi yazardır sözünün doğru olduğu veya olucağını gösteren çok önemli bir eserdir. Eser 1860 yılına yayınlanmıştır. Dostoyevskiyi 1854-1859 yılları arasına siyasi suçtan ötürü çarlık tarafinan 21 arkadaşı ile beraber Sibiryaya hapis cezasına gönderilir ve burda idam cezası verilir idama kadar süren mahkûmluk serüveni dostoyevskiyi oluğu konumdan çok çok ileriye götürmüştür. Bu hapis yıllarından sonra dostoyevski edebiyat tarihine damga vurucak eserleri yazmıştır çünkü hapishanede kaldığı bu yıllarda her kesim insanı, her karakterde insanı analiz edip tanıma fırsatı bulmuştur, öyle bı analiz ki kitapta ilk zamanlar ana karakterin yazdığı mektupta buradaki köylü sınıfının ne kadar mide bulandırıcı ve cahil olduğunu söyleyip ilerleyen kısımlarda yazdığı bı mektupta daha aralarında iyi insanların olduğunu o kadarda kötü olmadıklarını söylüyor dostoyevskinin bu denli farklı kişilikler ile tanışması Karamozov kardeşleri,suç ve cezayı, yeraltından notları yazarken bu kadar etkileyici karakterlerle sunmasına şahsen olanak sağlamıştır. Gelelim kitaba kitap ana karakterimiz Goryancikovun karısını öldürüp 10 yıl Sibiryada hapis cezası almasına ve bu süreçteki gördüğü şeyleri yazması üzerinden gelişiyor,ana karakterimiz hapisten sonra küçük bir kasabada Fransızca dersi veriyor ve kitabın başlarında ölüyor, karakterimizin yazdığı notları bulan kişi bunları okuyor kitapta bu yazılan notlar üzerinden devam ediyor. Kitap öyle olay akışı olan bir eser değil çocu kişi muthemelen okurken sıkılıcaktır,kitap giriş gelişme sonuç şeklinde değilde her bı yan karakterin ruh ve kişilik analizine göre hikaye hikaye şeklinde ilerliyor demek doğru bı ifade olur yani bı bakıyorsun aşçının hikayesi bı bakıyorsun bı askerin hikayesi bı bakıyorsun
Alıntı
Ölüler Evinden AnılarFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202518,7bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
( Malcolm X-Sίyahίlerίп Gūr Sesί )
10/10
·136 syf.··
Beğendi
·
2025 5. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 16 Temmuz 2025 09:48
"•Malcolm X Mâliκ El-Şahbaz önemsedίğίm ve hayraп olduğum bazι yazarlar arasιпda yer alιr.Henūz 6 yaşιпda ίκeп babasιпι κaybetmίş hayata κarşι zorlu bίr mücadelecίlίκle ίпaпdιğι yolda mücadele vermίş, κιvrak bίr zekâya sahίptίr. İslam sίyah adamιп gerçek dίпίdίr, hem sίyahίlere hem beyaz adamlara nasιl mücadele edίlmesί gereκtίğίпί öğreteп muazzam bίr κίşίlίğe sahίp olmaκla beraber her daίm mücadele etmeyί seveп doludίzgίп ve aκsίyoп dolu hayattaп retort fίκίrlerden medyana gelmίştίr büyüκ mücadele ruhuпa sahίp olaп Malcolm'un κίtaplarιпda κullanmιş olduğu bίrçoκ cümlelerίп altιпι reпκlί κalemle çίzίlmesί gereκeп κayda değer olduğu κaпaatίпdeyίm. Kullaпmιş olduğu κιsa ve öz cümlelerίyle çoκ aпlam ίfade edeп κelίmelerίп çeκίcίğίyle çoκ sayιda ders çıκarmamιz gereκeп bίrçoκ sözü daίma κίtaplarιпιп ίçerίsίпde κarşιmιza çικtιğιпι görmeκteyίz. •Bίzίm davamιz reпκlere κarşι değίl, zulmedeпlere κarşι οlmalι. •Taşιdιğιmιz değerίп ölçūsūпū ιrκιmιz değίl, hayatta yaptικlarιmιz belίrler Malcolm'un ifade ettiği gibi ırkçılığın iпsaпlığa пe derecede zarar verdίğίпe hepίmίz şahίt olmaκtayιz. Malcolm X'ίп eserίпde dikkatimi çeken bazı sözler; •Çocuκlarιп ölmedίğί bίr dūпya düşlüyorum.. •İпsaпlar bίr adamιп bütüп hayatιпιп bίr teκ κίtapla değίşebίleceğίпίп farκιпda değίller. •Irκçιlικ eп κοrκuпç hastalικtιr. •Daίma Ūmίdίпί Zulaпda taşι./⁹³.syf Bίr taş at. Bίr taş daha at. Bίr şίίr ateşle. Bίr yumruκ yüκselt. Sesίпί yüκselt. Bίr çocuκ yetίştίr. ... Şehίtlerί aп. Bίr hayal κur. Değerlί Oκuyucular Malcolm X'ίп bütün eserlerini oκumaпιzι tavsίye ederίm."
Malcom XFerhat Özbadem · Festival Yayıncılık · 20171,550 okunma
Puan vermedi·272 syf.··
2025 16. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 18 Mart 2025 23:16
Roman 20 yüzyılın başlarında Japonya da batılılaşma etkilerini ele alır. Kitapta kadın erkek ilişkilerindeki güç dinamikleri ve bağımlılık konularına değinilmektedir. Bu kitapta genç neslin geleneksel değerlerden uzaklaşması ve yeni yaşam tarzlarına yönelmesi romanın okunmasını arttırmaktadır Ayrıca yazar karakterlerin psikolojik derinliklerini ustalıkla sunar yani sanki çevremizde duyduğumuz bir olay gibi hissedeceğiz.. Roman da Ayrıca o dönemin toplumsal yapısına ayrı bir şekilde cinselliğe açıkça ele alır ve kahramanının s**** olduğunu hissettirir bize yani Roman Aşkın saplantıya dönüşebileceğini ve bireyleri nasıl esir edeceğini derinlemesine bir inceleme sunar.. Kitapta iki baş karakter var.Naomi ve coci(Kawai bey,) namiye başta üzülsem de kitabın ortalarında kızmışlığım ve onun yerine utanmışlığım oldu..Cociye gelecek olursak ben böyle karakterlere s**** diyorum çünkü kendinden yaşça küçük birini evine aldı ve onunla evlendi buralarda çok sinirlendim ama kitabın sonuna doğru nami arkadaşımsın dedi jogi orada oh olsun demedim değil ama sonra namı ile yelkenleri suya indirdi Yani bu karakter ayrı ayrı suçluluk barındırdı bende sonuçta şu sonuca vardım aile her zaman önemli aileyi katmadan ilişki sürdürmeye kalktılar... İki karakterin özelliklerine geçelim NAOMİ: başlarda genç ve güzel hatlar çekici bir kızdır sonraları bencil acımasız sömürgeci erkeklerle gününü gün eden bir kıza dönüşür bunun pek suçlusu cocidir bana göre..cocu onu ideal bir eşe dönüştürmek ister çünkü ama noami kendi kişiliğini ve arzularını takip eder.. COCİ(KAWAİ BEY):Naomiye aşık gibi görünse de sonraları aşkı takıntıya dönüşür ve kendini kaybetmesine neden olur nami'yi kendi fantezilerine göre şekillendirmeye çalışır İlk başlarda Noamiyı evlat edilir eğitimle katkı sağlar hatta onunla
Naomi: Bir Aptalın AşkıCuniçiro Tanizaki · İthaki Yayınları · 20231,166 okunma
10/10
·128 syf.··
Beğendi
·
2024 31. kitabı
·
1099 günde okudu
·
Okunma: 26 Aralık 2024 00:00
​Merhabalar, bir süre önce okuduğum ama üzerine birkaç cümle yazmak için ancak vakit bulabildiğim çok garip, biraz ürpertici ama oldukça da ufuk açısı bir kitapla geldim: Dinle Küçük Adam & Wilhelm Reich ​Öncelikle birazcık yazardan bahsetmek istiyuorum çünkü kitap; yazarın aslında ‘’Küçük Adam’’a bir seslenişi ya da serzenişi demeliyim ve serzenişin aslında ardında anladığım kadarıyla ciddi hayal kırıklıkları var. Yazar 1928 yılında Viyana’da Seksüel Danışma ve Seksüel Araştırma Cemiyeti’nin bilimsel uzman yönetmeni olmuş. Bir yandan da Komünist parti ve Freud okuluyla tartışmaları yüzünden hem partiden hem de Uluslararası Psikoanalitik Cemiyeti’nden kovulmuş. Tüm bu olanların ardından sadece hayal kırıklıklkarını yaşatanlara değil tüm insanlığa seslenmek istemiş. Kadına ve de erkeğe, burada geçen adam kelimesi her iki cinsiyeti de kapsıyor. ​Şimdi gelelim bu seslenişlere, altını çizdiğim çoook fazla parağraf var ve kitabı okurken –kimse küçük adam olduğunu elbetteki kabul etmek istemez fakat her konu da olmasada bazı bazı konularda hepimiz birer küçük adamız ve hepimiz bu kitapta kendimize doğrulan eleştiri oklarının hedefi olacağız; her okun olmasa da bazı okların... ‘’KAÇMA! KENDİNE BAKMAYA CESARET GÖSTER..’’ ​Bu incelemede altı çizili parağraflardan bazılarını paylaşmak eminim sizi okumaya teşvik edecektir, örneğin siyaset üzerine ‘’Ama anlamadığım şey, bataklıktan çıkmak için bunca çile çektikten sonra, niçin hep daha berbat bir bataklığa gömüldüğün. Sonra, yavaş yavaş, el yordamıyla ve dikkatlice etrafı gözlemleyerek seni neyin köleleştirdğini buldum: Sensin kendi kendinin köle tüccar! Gerçek o ki, senden başka kimse, senin köleliğinden sorumlu değil. Başka kimse değil diyorum.. Yalnız sen kendi kendini kurtarabilirsin..’’ aksini iddia edebilecek olan var mı
Dinle, Küçük AdamWilhelm Reich · Cem Yayınevi · 202115,4bin okunma
9/10
·368 syf.··
2024 118. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 28 Kasım 2024 00:16
Yetimhanenin camından bakan Yusuf Ali bir karartı görmüş ve gizlice dışarı çıkmıştır. Karların içinde bir sepet, sepetin içinde de donmak üzere olan bir bebek... Yusuf Ali hemen yetimhane müdürü İclal Anne'sine haber vermiş ve melek gibi olan o güzel bebeğin kahramanı olmuştur. Lakin ayrılık birgün onları da bulmuştur. Eylül, beş yaşıda evlat edinilmiş, geçmişine dair hiçbir şey hatırlamamaktadır. Onu evlat edinen aile tarafından çok sevilmiş ancak on altı yaşındayken onları da kaybetmiştir. Yakın arkadaşı Derya'nın ailesi ona sahip çıkmış ve evin bir diğer kızı da Eylül olmuştur. Eylül, hayallerini gerçekleştirmiş, sınıf öğretmeni olmuştur. Sıra diğer hayalini gerçekleştirip kendi yuvasını kurmasındadır. Ancak öğrendiği gerçekler ve uğradığı ihanet onu acımasızca vurmuş, Eylül bütün her şeyi geride bırakarak doğunun küçük bir kasabasına öğretmen olarak gitme kararı almıştır. Yusuf Ali, yıllarca ondan alınan küçük kızın birgün geleceği günü beklemiş, geçmişin anıları içinde kaybolmuştur. Yuva dediği kızı kaybetmişken vatanını yeni yuvası bilmiş, başarılı bir Yüzbaşı olmuştur. Timi ile beraber operasyondan dönerken kaza olduğunu görmüş ve hemen yardıma koşmuştur. Ve karlar içinde yatan kadın ona geçmişi unutturabilecek tek kadındır. İçimi sımsıcak yapan, naif ve çok severek okuduğum bir kitaptı.Keşke devamı olsaydı da onuda okusaydım böyle çok yarım hissettirdi bana.Eylül'e kızsamda geçmişini düşündükçe ona çocu konuda hak vermeden edemedim. Derya çok iyi bir arkadaşken, Nazlı'ya bir şey demek isyemiyorum otomatik sinir yükeniyor.Eylül'ün hayatına yeni bir sayfa açması ise bu zamana kadar verdiği en doğru karardı bence. Çünkü onu Yusuf Ali'ye götürdü.Ben bu çocuktan razıyım. O kadar efendi, kibar, tatlı, anlayışlı bir adamdı ki okudukça okuyasım geldi.Biraz kalbi
Kış Rüyası DilhunAyşenur İnce · Parola Yayınları · 2024325 okunma