Aslında fazla telaş edecek bir durum yok ortada: İkinci bölümdekilerin kendilerine tanıdıkları hakkı, yığın hiçbir zaman onlara tanımamıştır. Onları en ağır biçimde cezalandırmış, boyunlarını vurmuştur (az ya da çok); bunu yaparken de tümüyle haklı olarak, kendi tutucu görevini yerine getirmiştir. Bununla birlikte, sonraki kuşaklarda aynı yığın, başları vurulan bu insanların heykellerini dikmiş ve onlara tapınmıştır (az ya da çok).
dokunarak anlıyorum kör alfabesiyle yazılmış istanbul sokaklarını
meydanları kesmiş picasso gözlü, dali dudaklı, van gogh kulaklı çocuklar!
Görmedik! Söylemedik! Duymadık!
Yalnızca tadını alarak dokunduğumuz bir şeydi yaşamak!