Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
İyi ve kötü yalnız göreli terimlerdir - Bir şeyin, ayrı olarak ele alındığında değil, yalnız başka bir şeye göre iyi veya kötü olduğu söylenir. Her bir şey için, aynı anda, farklı yönlerden iyi ya da kötü olduğu söylenebilir. Örneğin, Kutsal Kitap'ta, Achitophel'in Absalom'a verdiği öğüdün iyi olduğu söylenir, ancak onun ölümünü hazırladığından, David açısından bu öğüt çok kötüydü. Ve herkes için iyi olmayan diğer pek çok şey için iyidir; kurtuluş insanlar için iyidir, ancak hayvanlar ya da bitkiler için, onlarla bir ilgisi bulunmadığından, ne iyi ne kötüdür. Tanrı'nın, gerçekten de en yüksek derecede iyi olduğu söylenir, çünkü her bir bireyin varlığını koruduğu için her şeyin yararınadır ve bundan daha fazla arzu edilir bir şey yoktur. Ancak, apaçık olduğu üzere, mutlak kötülük yoktur. Bazıları neden metafizik bir iyi olduğunu ileri sürmektedir - Ancak, herhangi bir ilişkiyle nitelenmemiş metafizik bir iyi aramayı sürdürenler, bir akıl ayrımını gerçek ayrımla ya da kip ayrımıyla karıştırdıkları için, bir yanlış anlama içindeler. Çünkü, şeyin kendisiyle, her şeyde olan kendi varlığını sürdürme çabasını (conatus), 'çaba' ile ne demek istediklerini bilmemelerine rağmen ayırıyorlar. Çünkü, şey ile çabası ya da daha doğrusu sözcüklerle ayırt edilseler de (ve bu yanılgılarının ana nedenidir), gerçekte bu ikisi birbirinden hiçbir biçimde ayrı değildir.
Sayfa 127 - Dost Kitabevi
Geri115
227 öğeden 226 ile 227 arasındakiler gösteriliyor.