Dolayısıyla hiçbirimiz gerçekliği olduğu gibi, yüzde yüz göremeyiz, sahip olduğumuz mercek onu belli bir ölçüde çarpıtır ve kırar. Önemli olan bu çarpıtma ve kırılmanın derecesidir. Bu arttıkça, kişi gerçeklikten uzaklaşır.
Başkası söz konusu olunca gerçekliği daha iyi görebiliyorsunuz. Önemli olan gerçekliğin sizin yaşadığınız durumlarda da ne olduğunu daha iyi değerlendirebilmeniz.