İnsan ve dünya merkezli evren anlayışı bilimde tahtını kaybedeli uzun yıllar oluyor.
Kopernik'in bu düşüncenin dibine koyduğu dinamit ondan sonra ki yıllarda ateşlendi ve bu görüş literatürden silindi gitti.
Ama belleklerimizde ve kültürlerimizde hala ve ne yazık ki tazeliğini koruyor. Türümüzü hala evrenin merkezinde görüyoruz ve sözüm ona dinlere kalırsa kainatın var oluşu bile insan hürmetine.
Gece göğümüzü süsleyen kandiller.
Belki de varoluşumuza atfettiğimiz bu değeri yıkmaya başlamak gerek önce.
Ben daha değerliyimle başlayan kavgalar belki diner böylece, herkesin aynı oranda değersiz olduğu zihnimizde yer edince.