“Korkunç da değildi ölüm; çünkü bu dünyada işlerine koşarak ömrünü çürüttüğü beylerin dışında, kendisini dünyaya yollayan rahmeti bol bir Tanrı olduğuna, sadece ona bağlı olduğuna ve ondan fenalık gelmesinin düşünülemeyeceğine emindi.”
“Bütün bedenini saran bir soğuğa yakalanmıştı. Bu gece ölebileceğini, bunun gerektiğini düşündü ama ölüm düşüncesini hiç de korkunç bulmadı; çünkü hayattan bir zevk almamış, yaşamı bitmek bilmez bir esaret olmuş, o da bundan bıkmıştı.”
“Hayata evet, sevgiye evet.
Cömertliğe ve diğerkamlığa evet. Ama insan bir hayır tavrıdır aynı zamanda.
Horgörüye hayır.
Nefrete hayır.
İnsanın insan tarafından sömürülmesine hayır. İnsanın insana kulluğuna hayır.
Ve insanın en insan yanının, yani özgürlüğünün yok edilmesine de hayır.”
Sayfa 263 - Encore Yayıncılık, 2016, PDF.·Kitabı okudu