"Fakat neden anlatıyorum bütün bunları?Terk edilmiş birb çocuğun bu delice ,kendi kendisini yiyip bitiren ,böylesine trajik bir umarsizliktaki saplantısını ?Bunlari asla sezmemiş ,asla bilmemiş birine neden anlatıyorum "
Çok uzun zamandır Stefan Zweig ın eserlerini okumak istiyordum ve bir öneri ile başladıgim ilk kitabi bu oldu
Onu hiç tanimamiş olan adama çocukluğundan beri saf ,tutkulu bir sevgi besleyen ve bunları sevdiği adamdan kalan en değerli varliğinin vefatinin ardından kaleme alan bir kadınin hikayesi
Benim bu kitapta hayran olduğum hikayenin ana hatları değil içinde barındirdigi hissiyatti .Gerçekten kadının hissetiği o saf sevginin gücünü hissettirdi yazarın kalemi .
Ben yazarın kalemini çok sevdim .