📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Hızlı değilim... Sürem de gitgide kötüleşiyor. Son zamanlarda yüzmek sadece acı veriyor. Sadece çırpınıyorum. Olmuyor. İyi yüzemiyorum..."
"İyi yüzmene gerek var mı gerçekten? Ne olacak ki? Çırpınsan da dışarıdan kötü de gözükse er ya da geç karşı tarafa yüzmeyi başaracaksın. Ben böyle düşünüyorum."
Ne zaman gözlerimi kapasam, onları görmeye devam ediyorum. Değerli arkadaşlarımın, kardeşlerimin, ailemin diğer fertlerinin yüzündeki gülümseme... Bir de o ailenin, vampirler tarafından katledilip dört bir yana saçılan cansız bedenlerinin görüntüsü...
Zamanında internetten okumaya başlamış ama bir süre sonra sebebini hatırlamadığım bir nedenden yarıda bırakmıştım bu seriyi. Marmara Çizgi'nin sayfasında basıldığı haberini duyunca siparişini vereyim de elden okuyayım, emektarına da hak ettiği şekilde emeğinin karşılığını vereyim böylece dedim. Malum çoğu manga ülkemizde hala çevirilmiş değil, bu konuda geriyiz baya hatta. Ama en azından çevirisi olan basılı eserleri internetteki yasal olmayan çeviri sitelerinden değil de böyle satın alıp da okumayı daha doğru buluyorum.
Gel gelelim manga hakkındaki düşünceme. Serinin ilk cildi olduğundan mıdır nedir hikaye bana çok yavaş ve biraz da boş ilerliyormuş hissi verdi. Özellikle de japon edebiyatından aşina olduğum cinsel muhabbetler ve öğeler bu mangada da çokça var. Yani nasıl desem bilmiyorum ama açıkçası aşırı boş geliyor bu muhabbetler bana. Hele de ana karakter bol bol bu diyalogların merkezinde olunca bir yerden sonra rahatsız edici bile oldu bu konuşmalar. Kadınlar üzerinden dönen bu muhabbetler belki de kendim de bir kadın olduğum için bir tık daha fazla rahatsız etmiş de olabilir beni tabii. Bu cilt hakkında söylenecek aslında pek de bir şey yok desem daha iyidir. Çünkü bu ciltte yazar bize kahramanımızın gündelik hayatını ve olayların yavaştan nasıl başladığını gözler önüne sermiş. Her gün işine gelip giden ve bu süreçte oluşturduğu eserleri sürekli olarak kabul görmediğinden kız arkadaşının eski sevgilisi üzerinden yarattığı eziklik psikoloji altında kendi kafasından sahneler yaşayan garip bir tipleme diyebiliriz karakterimiz için. Gerçi bu cilde bakıldığında garip olmayan bir karakter de yok. Kız arkadaşı olsun, çevresindekiler olsun genel olarak bu tür garip diye adlandırdığımız tipler. İşte karakterimiz gündelik hayatını yaşarken yavaştan haberleri de işgal