📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Uyanmak; işe başlamak; yorgunluktan baygın düşene kadar, gözler artık hiçbir şey göremez hale gelinceye kadar devam etmek; sonunda ışığı kapatıp bitirmek ve kendimi adeta kabuslarla çevrilmiş, dini bir ayinin içine bırakmak. Sonra ertesi sabah, aynı şeylere büyük bir özenle tekrar başlamak, sanki tek önemli şey buymuş gibi davranmak...
Thomas Bernhard'ın otobiyografik beşlemesinin 4. kitabı Soğuk'ta hayatındaki en büyük dönüm noktalarına şahitlik ediyoruz. Yakasını bırakmayan hastalıkları, doktorların ihmalkarlıkları, annesi ile yeni kurduğu ilişkisinin üstüne annesinin hastalığıyla beraber hastane köşelerinde kendi hastalığının psikolojisini bize anlatırken gözlemlediği dünyayı da deneyimlemekten geri kalmıyoruz. Her daim en dibe çekilmiş olsa da kendi kendini dibe çektiği zamanlar olsa da umudunu hiç bırakmayıp hayata tutunacak sebepleri bulmuş kendinde... Hayatındaki değer verdiği çok az insanı da kaybettikten sonra tamamen yalnız kalsa da insanı adeta ölüme sürükleyen hastane sisteminden bahsediş şekli ve ona yaşattıkları her şeye rağmen hayata bu şekilde tutunması ve ayakta kalması çok etkileyici.
SoğukThomas Bernhard · Sel Yayıncılık · 2016645 okunma