İnsanın en paha biçilemez varlığı hayatıdır. Hayat bir kere verilir insana ve bu hayatı öyle yaşamalı ki, hiçbir amacı, anlamı olmadan yaşanan yıllar için insan utanç duymasın, miskin, pis pis heveslerle geçen günler için insanın yüzü kızarmasın ve hiç değilse ölürken kendi kendine diyebilsin ki, “ Ben ömrümü, bütün gücümü dünyada en mükemmel şeye, insanlığın özgürlüğe kavuşması için mücadele ederek yaşadım.” Yaşamak için acele etmeli. Durup dururken yapışan bir hastalık ya da feci bir rastlantı hayata her an son verebilir.