"Kendi kendisine düşünmesini öğrenmiş bir insan kendi kanaatlerini kendisi oluşturur,otoritelere ancak daha donra başvurur,başvururken de amacı sadece kendi görüşlerini onlara teyit ettirmek ve böylelikle kendine olan inancını güçlendirmektir.Halbuki kitap-filozofu yola bu otoriteleri koltuğunun altına almadan çıkamaz.Başka insanların kitaplarını okur,onların kanaatlerini toplar ve böylelikle kendisi için onlardan bütün bir sistem oluşturur.Böyle bir sistem mahiyetine ve teşekkülüne akıl erdiremediğimiz bir robota benzer.Buna mukabil kendi kendisine düşünmesini öğrenmiş insan,tabiatın vücuda getirdiğine benzer kanlı canlı insana benzer.Çünkü eser tıpkı bir insan gibi vücut bulur;düşünen kafa dışarıdan gebe kalır ve daha sonra onu rahminde taşır ve zamanı gelince doğurur."