Kimse seni sen olduğun için sevmeyecek .Herkes seni ; seni sevmenin onlara ne kadar yakışacağını düşündüğü için , yani kendileri için sevecek.
Ve bu da demek oluyor ki ; İnsan böyle yaparak yine kendini sevmiş olacak .
Sen hiç sevilmemiş olacaksın hikayenin sonunda ...
Fyodor Dostoyevski
Eğer bir dış etken sizi üzerse, duyduğunuz acı o şeyin kendisinden değil, sizin ona verdiğiniz değerden geliyordur, onu da her an ortadan kaldırma gücünüz vardır.
Marcus Aurelius