Günde on kez yeniden barışmalısın kendinle; çünkü kendini yorgunluk yenmek burukluk yaratır ve kötü uyur barışık olmayan.
On hakikat bulmalısın günde: yoksa gece de ararsın
hakikati ve aç kalır ruhun.
Günde on kez gülmelisin ve neşeli olmalısın: yoksa gece rahatsız eder seni miden, bu dert küpü.
Çok az kimse bilir bunu: ama iyi uyumak için bütün erdemlere sahip olmalı. Yalancı şahit mi olacağım? Zina mı işleyeceğim?Komşunun hizmetçisiyle nefsimi mi körelteceğim? Tüm bunlar uyuşmaz iyi bir uykuyla.
Okuldan ayrıldığımda da anormal derecede çirkin olduğuma inanmaya devam ettim. Okul arkadaşlarım öyle söylemişti ve inanabileceğim başka bir otorite yoktu.