Watney's Alive -Hary Gregson
Kitabın bitmesine 25 sayfa kala bu müziği tekrar tekrar dinledim ."Mark Watney ". Kitap öyle sürükleyici ki kendinizi verdiniz mi bırakamıyorsunuz . Okuduğum sürükleyici romanlardan biri hatta en iyisi .Tüm satırları zihnimde canlandırdım . Gerilim -üzüntü hepsini zihnimde canlandırdım. Evet romanımız Marsta hayatta kalmaya çalışan bir karakterimize ait . Filmini izlemediyseniz önce kitabı okuyun derim. .Ama şunu unutmayalım ki karakterimiz Marsta tek başına . Yaptığı planlar , hesaplamalar onun hayatını kurtarıyor her fırsatta . Küçücük bir hesabın bile dünyada nelere mal olduğunu tahmin edin . Şimdi de bunu Mars için düşünün . Marslı şu an için okuduğum en iyi bilim kurgu romanı ...
#Gençler gittiğiniz okullar size yetmeyecek.Sizi yetiştirmeyecek . Çünkü öyle kurgulandılar .Deliler gibi kitap okuyun.#
İlber Ortaylı
William Kamkwamba ona da hayalinin peşinden gittiği için deli dediler . William Afrika kıtasının bir yaşam örneği. O yaşadığı zorluklar sayesinde bu noktaya geldi . Denedi ve başardı.Çok kötü şartlar altında yaşadı. Ama hiçbir zaman okumaktan vazgeçmedi . Yaşadıkları kıtlık yüzünden okulu bırakmak zorunda kaldı. Birçok arkadaşı gibi . Ama o okumak istiyordu bir hayali vardı .Yel değirmeni yapmak... Bunun için onun tek bilgi kaynağı olan kitaplardan yararlandı .Adeta her şeyden habersiz kendi hayalini gerçekleştirdi . Ve sonunda hakkı olan yere geldi ama ne zorluklarla . William her zaman benim aklımda olacaksın. Herkesin okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum . Çünkü herkes bir anlam çıkaracaktır bu kitaptan .Ama daha çok biz gençler ...
"Dünyanın çöp gördüğü yerde Afrika geri dönüşüm görür. Dünyanın işe yaramaz dediğine Afrika yeniden can verir ."