Puan vermedi
Kitabı elime ilk aldığımda beni ismi vurmuştu ama içindeki hikayenin bu kadar derinime işleyeceğini tahmin edememiştim. Okurken hissettiğim en baskın duygu, sarsıcı bir empati ve göğsüme oturan o ağır çaresizlik hissiydi. Hepimizin yüreğinde hala taptaze bir yara olan deprem gerçeğini, o kapkara sabahı ve sonrasındaki yıkımı yazar o kadar canlı aktarmış ki, kendimi adeta o soğukta, enkazın başında beklerken buldum. Beni bu romanda en çok etkileyen şey, iki farklı coğrafyanın "kimsesizliğini" tek bir enkazın başında buluşturması oldu. Biz kendi acımızla kavrulurken, yazar karşımıza Ali’yi çıkarıyor. Iraklı Ali’nin hikayesini okudukça, savaşın, göçün, aidiyetsizliğin ve bitmek bilmeyen felaketlerin bir insanı nasıl adım adım "kimsesizler coğrafyasına" sürüklediğini gördüm. Ali’nin acısı benim acıma karıştı; orada anladım ki felaketlerin, yasın ve gözyaşının milliyeti yokmuş. Zekeriya Çetin'in diline ayrıca hayran kaldım. Bu kadar ağır, travmatik ve insanı paramparça edebilecek konuları ajitasyona hiç kaçmadan, muazzam bir sadelikle anlatmış. Kimsesizler Coğrafyası benim için sadece bir deprem ya da savaş romanı değil; insan olmanın acı tatlı ağırlığını bana yeniden hatırlatan, hafızamda çok uzun süre taşıyacağım çok kıymetli bir şahitlik oldu. Mutlaka okunması gereken harika bir kitap
Kimsesizler CoğrafyasıZekeriya Çetin · İnkılap Kitabevi · 2026110 okunma
7/10
·160 syf.··
2026 22. kitabı
Güzel ve bilgilendirici bir kitaptı. Anlatımı sade ve anlaşılır. Akıp giden ve yer yer de tebessüm edeceğiniz bir kitap. Tavsiye edilir.. “ gamın kim yükünü görmedi yer Yemez Adem gamı gam Ademi yer” “ verdi harâba gönlümü şu gam dedikleri Bulunmadı bu derdime merhem dedikleri Defi melâl kılmaya âlemde bir nefes Çok istedim bulunmadı hemdem dedikleri”
Kütahya 1413Ensar Bekir Nazlı · Nazlı Kitapçılık ve Yayıncılık · 202217 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Melankolik de değildim, kalender de...
Puan vermedi·264 syf.··
2026 13. kitabı
Alanında uzman psikoloğun grup terapisi altında sorun yaşadığı, hayat gidişatını en çok etkileyen insanları bir araya toplayarak onları anlamaya çalışmasını konu almaktadır. Bir nevi hesaplaşmadır. Esra Ezmeci ile ilk tanışmamız. Dili sade, akışı iyi bir kitap sizi bekliyor. Sizi yormuyor ya da acabalarla doldurmuyor. Kitapta güncel psikolojik bozukluklar hakkında sade anlaşılır bir şekilde bilgi vermesi ise oldukça iyiydi. Fakat bazen gereksiz ayrıntılara oldukça fazla deginmesi ise rahatsız ediciydi. Kitabı okurken; "Evet dedim benim de zihnimle halletsem kalbimi halledemediğim, kalbimle halletsem zihnim de halledemediğim birçok sıkıntım var. Acaba dedim ben de şimdiye kadar hayatıma olumsuz iz bırakan herkesi bir masa etrafında toplayıp hesap sorabilir miyim? Meselelerin niye böyle olduğunu anlamaya çalışabilir miyim? Bunu yaparsam zihnimde dans eden her şey yerli yerine oturur mu? Herkesi kendi gerekçeleri ile kendi doğruları ile kabul edip anlayabilir miyim? En önemlisi ise buna cesaretim var mı? " "Bugünlerde daha iyi anlıyorum ki, insanları güçlü kılan en temel şey inançmış. Yaratana, kadere, aileye, dostuna, evladına, geçmişine veya geleceğine... Bir şeylere şüphesiz güvenmek, bireyde içsel bir güç oluşturuyormuş. Bir gün, en hazırlıksız anımda elime tutuşturdular hayatı. Ne yanında bir kullanma kılavuzu vardı, ne de yanımda bir yoldaş. İçime de bir fidan ekmemişlerdi ki, o serpilip ağaç olsun da onun dallarına tutunayım. Doğduğum gün değil ama işte o an koymuşlardı caminin avlusuna. Acımadan ve arkalarına bakmadan uzaklaşmışlardı cüzzamlı birinden kaçar gibi. Benim yaşamış olduğum hayatın ne bilindik hadiseleri vardı, ne de uçlarda karmaşa içindeydi. İkisinin ortasıydı galiba. Bir yandan varlığıma her gün şükrederken diğer yandan da yok olmam için dua
Süt LekesiEsra Ezmeci · Destek Yayınları · 20204,291 okunma
Aşk tapınmak değil kendini aşmaktır...
10/10
·100 syf.··
Beğendi
·
2026 223. kitabı
·
20 saatte okudu
·
Okunma: 20 Mayıs 2026 21:39
Sevgili Aslı Özgür'ün kalemi ile tanıştığım eseri Kül isimli şiir kitabı oldu.. Çok çok çok uzun yıllardır şiir kitabı okumamıştım ta ki Kül' e kadar... Bazı şiirler öyle derinime işledi, öyle yüreğime dokundu ki, bir insanın başka bir insanım yüreğine birkaç satırla nasıl dokunabildiğini gördüm. Yüreğinin güzelliğini ve manevi gücünü satırlara o kadar güzel yansıtmış ki yazar, kendisine bir kez daha hayranlık duydum. Buradan kendisine hem beni kalemi ile tanıştırdığı hem çok güzel, anlamlı, içten sözcükleri ile bunları bana ulaştırdığı için yürekten teşekkür ediyorum. Aslı Özgür Okumak isteyen herkese tavsiye ederken, incelemeyi yine Kül'den bir şiirle bitirmek istiyorum. Herkese huzurlu vakitler dilerim "Olduğundan farklı görünmek boşuna, Eşitiz sonuçta tüm değerlerimizin toplamına. Terazidekiler sana ait eksiğiyle, fazlasıyla. Derler ya kiminin hayatında vefa, Kiminin hayatında bela insan. Ve insandır yine insanla sınanan....
KülAslı Özgür · Zet Yayınları · 202537 okunma
Bir Hayat Rehberiyle İlk Temas: Kur’an-ı Kerim Meali Yolculuğm
10/10
·688 syf.··
Beğendi
·
2026 15. kitabı
·
85 günde okudu
·
Okunma: 27 Nisan 2026 20:01
Bu bir kitap okuma süreci değil; ruhun kendi kaynağına dönüş yolculuğu. Bugüne dek raflar dolusu kitap bitirmiş bir zihin için, bu kez kelimelerin ötesine, kalbin derinliklerine bir kapı aralanıyor. Neden Yavaş, Neden Hissederek? • Hadsizlikten İnceliğe: Dünyevi bilgilere saatler ayırıp, bizi yaratanın mesajını hızlıca geçmek büyük bir mahcubiyet. Bu yüzden her ayet, bir hediye paketini özenle açar gibi yavaşça okunmayı hak ediyor. • Hizalanma Çabası: Okumak sadece bilgilenmek değil; hayatımızı, niyetlerimizi ve adımlarımızı o yüce ölçüyle yeniden hizalamak. • Yaşayan Kelimeler: Ayetleri sadece geçmişin hikayesi olarak değil, bugün tam da şu an benim hayatıma, benim derdime ne söylüyor diye bakarak okumak, metni cansız bir satır olmaktan çıkarıp yaşayan bir rehbere dönüştürüyor. Yolun Getirdiği Duygu: Diğer kitaplar akıp giderken, bu kitap durduruyor. Düşündürüyor. "Ben neredeyim?" sorusunu sorduruyor. Belki çok yavaş ilerliyorum ama her adımda daha fazla kendime yaklaşıyorum. Çünkü bu hediye, bitirilmek için değil, yaşanmak için gönderildi. "Göklerin ve yerin anahtarları O'nundur..." (Zümer, 63)
Feyzü'l Furkan (Büyük Boy - Sadece Meal - Ciltli)Hasan Tahsin Feyizli · Server Yayınları · 20232,260 okunma
Puan vermedi·120 syf.··
Beğendi
·
2026 4. kitabı
·
34 günde okudu
·
Okunma: 29 Mart 2026 23:30
Mücadele çok önceden Adem(as) ve şeytan(iblis) arasında başladı. İyi kötü, güzel çirkin yani zıtlık insalığın varolmasında başladı. Yani insanlık tarihi başladı ve savaş da başlamış oldu. Şeytanla olan savaş ikiye katlandı ve nefisle devreye girdi Mücadelemiz ağır. Hem de çok ağır. Lakin tek değiliz Allah Teala yanımızda bize güç kuvvet veriyor nasıl mı? Sen benim yolumda ol benim yolumdan sapma ben her daim senin yanında olacağım buyuruyor ve bize sevdiği insanları önder kılıyor başta Peygamber Efendimiz (sav) bir uyarıcı bir müjdeleyici. İyi insan olmanın, merhametli olmanın yollarını bizler Allah tarafından seçilmiş has kullar sayesinde öğreniyoruz işte bu kitap da bize bunu anlatıyor. Dünya gibi leş olan bir yerde şeytan ve nefsin kölesi olmamamızı öğütlüyor. Okuyup hayatımıza tatbik edeceğimiz zaman kazanan bizler olacağız. Bu kitap doğruluğu, Allah'a yakınlığı, merhametli olmayı, mutluluğu bize ilmek ilmek işliyor.Kötüyü iyilikle anlatıyor güzeli çirkinlikle okuyan kişinin ruhunu kaplayan bir huzur tarif olmayı mutmainlik oluyor kalpte. Bu satırların sahibi bütün insanlığa sesleniyor huzur kalpte kalpteki iyilikte, davranıştaki güzellikte ve ruhtaki sadelikte diyor.
1000Kitap
PendnâmeFerîdüddin Attâr · Sufi Kitap · 20212,246 okunma