Neydi bu anksiyete? Bir insana neler yapabilirdi? Bir insanı panik atağa nasıl sürüklerdi? Panik atak nasıl ortaya çıkardı? Depresyon herkesin dilinde olduğu kadar basit miydi?
Herkesin "çekingenlik" olarak adlandırdığı ama bunun çok daha ötesinde olan anksiyetenin insana yaptıkları görünenden fazlasıydı. Dışarı çıkmayı istememek, insanların içinde olmayı istememek, dışarıda kendini stresli ve endişeli hissetmek, insanlardan korkmak.
Yanında insanlar varsa iyi değilsin, eğer evinde değilsen güvende değilsin. Eğer evinde değilsen tehlikenin ortasındasın.
Seni zorlamaya çalışırlar, sosyalleşmen gerektiğine, insanlarla bir arada olman gerektiğine inandırmaya çalışırlar ama olmaz, zihin böyle işlemiyordu, zihin zorlanmayı sevmiyordu.